Narrow your search

Library

KDG (3)

Odisee (3)

UCLL (3)

AP (2)

Arteveldehogeschool (2)

DocAtlas (2)

KU Leuven (2)

UAntwerpen (2)

VIVES (2)

VUB (2)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2018 (3)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Zelfregulerend leren : effectiever leren met leerstrategieën
Author:
ISBN: 9789024409075 9024409071 Year: 2018 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Onderwijsraad stelt dat het ontdekken en stimuleren van talent een taak van het onderwijs is. Maar als docent heb je het druk en zijn de beschikbare middelen vaak beperkt. Hoe zorg je er dan toch voor dat de individuele capaciteiten van je leerlingen kunnen opbloeien?Onderzoek toont aan dat leerstrategieën een krachtig middel zijn om aan dat ideaal vorm te geven. Leerstrategieën zijn concrete manieren van leren: hiermee leren kinderen hoe ze moeten en kunnen leren. Zo leren ze met de strategie Jezelf kennen welke taken bij hen passen en welke vaardigheden ze juist vaker moeten oefenen. Om zichzelf voor een taak te motiveren kunnen ze de strategie Het nut zien inzetten.Zelfregulerend leren behandelt per hoofdstuk een leerstrategie en geeft praktische tips waarmee je leerlingen kunt helpen zich deze eigen te maken en te gebruiken. Zo help je al je leerlingen het beste uit zichzelf te halen.Zelfregulerend leren hoort bij de serie In de klas. Deze serie bestaat uit een reeks praktische boeken voor docenten, leerkrachten, intern begeleiders en remedial teachers. De boeken zijn geschreven door professionals uit het vakgebied. Zij geven achtergrondinformatie en praktische tips waarmee u direct aan de slag kunt.(Bron: https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-8038_Zelfregulerend-leren)


Book
De bijlesgeneratie : opkomst van de onderwijscompetitie
Author:
ISBN: 9789462983250 9789048533206 9789048533213 Year: 2018 Publisher: Amsterdan Amsterdam University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek vertelt hoe ontwikkelingen in onderwijs en samenleving een wereldwijde onderwijscompetitie hebben aangewakkerd. Hoe het Nederlandse onderwijsstelsel hopeloos achterloopt op deze ontwikkelingen, wat de druk op leerlingen en ouders onnodig opvoert. De bijlesgeneratie toont waarom het zo lastig is om aan de onderwijscompetitie te ontkomen, ook al nemen ouders zich voor om niet die vader of moeder te worden die er met hangen en wurgen een hoger niveau uit probeert te slepen.


Book
Morgen begin ik eraan! : academisch uitstelgedrag begrijpen en aanpakken
Authors: --- ---
ISBN: 9789057187131 Year: 2018 Publisher: Brussel UPA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Begin je steeds te laat aan je studietaken? Lopen je pauzes langer uit dan gepland? Laat je je gemakkelijk afleiden bij het studeren? Uitstelgedrag kan op langere termijn voor serieuze problemen zorgen. Je haalt je deadlines niet, je kunt wegens tijdsgebrek enkel oppervlakkig studeren of je moet examens uitstellen. Dat alles kan ervoor zorgen dat je zelfvertrouwen wordt aangetast.In Morgen begin ik eraan! geven we je handvatten om je uitstelgedrag aan te pakken. In het eerste deel schetsen we de theoretische achtergrond van academisch uitstelgedrag, inclusief de mogelijke gevolgen. Wij hopen dat je zo meer inzicht krijgt in wat voor jou typisch is als het om uitstellen gaat.Het tweede deel is een werkboek met allerlei opdrachten. Welke overtuigingen, gevoelens en uitstelmechanismen spelen een rol bij jouw uitstelgedrag? Hoe kun je hulpmiddelen als motiverende doelstellingen, timemanagement en oplossingsgerichte strategieën inzetten? Morgen begin ik eraan! is een boek uit en voor de praktijk.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by